2009-10-22

down to art - Gent

De enige eis die ik aan iemand stel is dat hij/zij met beide voeten op de grond staat, down to earth, en dat ze me raken. En wat mij raakt, is lang niet altijd wat in ‘de boekjes’ staat. Van hier af laat ik hen vrij, ze kunnen schilderen, beeldhouwen, tekenen, taarten bakken of kaarten, om het even. Voor hun werk bepalen ze zelf de prijs, op een eerlijke manier, en hebben hierin altijd het laatste woord. Dit wil zeggen dat ze van mij een verlengstuk krijgen aan hun atelier, een rechtstreekse link met het publiek. Ze staan allen open voor discussie, gesprek en overleg. Sommigen onder hen timmeren hard aan de weg, en hebben ook begrepen dat je beter die weg deelt met andere mensen om samen de wind te breken die soms je zeilen scheurt.
Ik nodig je uit om ons te ont-moeten en even met ons mee te gaan.

Website : http://www.downtoart.be/start.asp